ECO4 U01-6 ECONOMIA, LA CIÈNCIA ÚTIL
ECO4 U01 ECONOMIA, LA CIÈNCIA ÚTIL
es sent a l’aula cada cop que un alumne sent que està sent tractat injustament.
En alguns casos, però, el que és just o no és matèria opinable. Per exemple, la manera
més justa d’avaluar als alumnes és...
a) Com fem fins ara: mitjançant els exàmens, proves i treballs, mirem d’esbrinar el
grau de comprensió i/o aprenentatge dels diferents items presents al
currículum de la matèria. Qui més sap de la matèria, millor nota.
b) També podríem premiar l’esforç. Alumnes que han dedicat hores i hores, que
han redactat apunts, subratllat pàgines, realitzat centenars d’esquemes...
mereixen la mateixa nota que un alumne que amb estar atent a classe ja en té
prou?
c) Podríem mesurar la millora. Els alumnes que més han millorat,
independentment del seu grau d’esforç i del nivell inicial i/o final de
coneixements, obtindran més nota que els que –encara que assolint els mínims
de la matèria- no han estat capaços de millorar.
d) També podríem fer servir l’aprovat general. Desprès de tot, tothom ha de
suportar el profe el mateix nombre d’hores, aproximadament...
1. Redacta un post explicant quina és, i per què, la solució més justa en aquest
cas.
La manera més justa d'avaluar els alumnes es la c), per a mi, la manera més justa és la mesura de millora sobre aquella persona al llarg del curs, ja que es "injust" només avaluar la nota d'un examen, el que s'avalua de veritat, és la millora d'aquella persona acadèmicament al llarg del curs.
Comentarios
Publicar un comentario