ECO4 U01-8 ECONOMIA, LA CIÈNCIA ÚTIL

Sistemes econòmics

Els alumnes de 4t de l'ESO de l’escola del costat han decidit anar d'excursió de fi de
curs. Es plantegen d’anar a Itàlia i vendre loteria perquè és tradició al seu institut.
L’alumnat, però, està dividit, donat que l’escola s’ha dividit en dos grups amb dues
opinions força diferents.

Alumnes de 4rt emocionats davant la possibilitat de visitar Santa Maria La Maggiore.

                     a) Un és partidari de deixar que la direcció del centre decideixi l'itinerari i les
                     activitats a realitzar.
                     b) L’altre defensa que els propis alumnes haurien de decidir l'itinerari i les
                     activitats.

En qualsevol cas, i un cop fixades les activitats per recaptar fons (venda de loteria,
samarretes, etc.) caldrà decidir com repartir el recaptat , pel que es plantegen també
diverses possibilitats:

                     a) Repartir a parts iguals.
                     b) Repartir segons l'esforç dedicat a recaptar.
                     c) Repartir segons el recaptat per cada un.

1. Afegeix al glossari els següents termes: Capitalisme, Lliure mercat, Planificació
central, Liberalisme econòmic.

(GLOSSARI)

2. Redacta un post comentant els avantatges i inconvenients de les opcions, tant en el cas de l’organització dels itineraris i activitats com en el repartiment de la recaptació. Explica, finalment, com ho organitzaries tu.

Crec que al ser l'excursió de final de curs dels alumnes, haurien de decidir ells els itineraris i les activitats, es a dir la proposta b), ja que és veritat que porta més treball decidir-ho tot, però crec que és una bona oportunitat perquè demostrin la experiència sobre el treball en grup i el compromís amb aquesta proposta. 

I sobre com repartir el recaptat, jo crec que tindria que ser la proposta c), ja que no estaria bé repartir-ho hem parts iguals per els alumnes que han recaptat més que altres, ja que si algun alumne estigues en el lloc d'un altre que n'hagués recaptat més, també voldria tindre més recaptat (injustícia), i el mateix seria per l'esforç de cada un, ja que pot ser hi ha algun alumne que s'ha esforçat però no a recaptat res de res. Llavors, la millor opció seria la c) per tothom.

Comentarios

Entradas populares de este blog

ECO4 U07-2 ELS DINERS I LES SEVES FORMES

ECO4 U10-1 ELS COMPTES DE L’ESTAT

ECO4 U07-1 ELS DINERS I LES SEVES FORMES